شفافیت فرآیند فرزندخواندگی با راه اندازی سامانه

سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی راه اندازی سامانه فرزندخواندگی را عاملی برای شفافیت فرآیند فرزندخواندگی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، دکتر فرگل صحاف با اشاره به راه اندازی این سامانه در راستای الکترونیکی نمودن خدمات سازمان بهزیستی افزود: از این پس متقاضیان فرزندخواندگی می بایست جهت درخواست ثبت نام و درخواست فرزندخواندگی خویش از طریق سامانه اینترنتی اقدام نمایند.

وی با اشاره به امکان مشاهده مراحل پرونده الکترونیکی در این سامانه توسط متقاضیان ابراز داشت: جهت پیشگیری از تضییع حق، درخواست کسانی که طی ماههای گذشته تقاضای خود را به ادارات بهزیستی داده اند توسط همکاران استانی و شهرستانی روی سامانه بارگذاری می شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه براساس قانون "کودک بی سرپرست"را می توان به عنوان فرزندخوانده واگذار کردگفت: تعدادی از کودکانی که در مراکز شبه خانواده نگهداری می شوند دارای سرپرست غیر موثر (بد سرپرست) هستند و تا زمانی که عدم صلاحیت زیستی والدین توسط دادگاه احراز نشود قابلیت واگذاری به عنوان فرزند خوانده را ندارند و سازمان بهزیستی وظیفه دارد با تمام توان فاکتورهای صلاحیت در خانواده متقاضی فرزندپذیری را بررسی کند و کودکان را به بهترین خانواده ها بسپارد و به همین دلیل فرآیند فرزندخواندگی طولانی و زمان بر است.

کد خبر 18262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد